Wednesday, September 12, 2007

Internet,@ratio, Jamm & Pose

Huh, beberapa hari ni x dapt nak online internet... hari ni dapat gak aku online xder la rase boring sangat.. abih2 melayan bebudak opis main kuiz yang aku buat tu... dan beberapa eksperimen yg aku tgh wat skang ni... @ratio nama botkuiz aku... hahaha.. sape kenal @ratio? sape yg penah aktif mIRC dulu.. ada la cennel #ratio .. channel tu aku & kawan2 aku kt UTM dlu la punye idea nak wat channel kuiz... (founder dia helmi a.k.a TomMorello) ... skang ni aku cube implemen bot @ratio ni ke Sofnet Messenger ™ (http://messenger.vss.com.my) product company aku... mungkin nnt bot kuiz ni bleh di jadikan plug-in utk SM suatu hari nnt.. :D

Hari ape aritu ntah, aku ada dapat sms yang tak aku kenali penghantar nye... (betul ke susunan ayat aku ni? #%$#? bese la BM dpt ckp2 mkn je..) ... Mesej nye berbunyi begini ....
"oit mat... ada berani ke? dah lama kite x membeduk harta2 toke studio kt manjung tu? mlm esk ada berani ka??"
Aku pun duk pikir la mende la maksud nye mesej ni... dpt msg petang... pagi esok nye baru le aku balas mesej tu...
"oit sape tu aaa???"
pas tu die bals blk...
"oiii.. ni aku da.. choi... ape da no aku pun x simpan... amacm? jd tak malm ni?..."

ceh, aku ingt samseng mane la... rupenye choi.. drummer aku.. hahahha... dah dkt 2 thn x jammin' kate nye.. bile lg? ... malm tu gak lps maghrib kite org gi cari wah katak (vokalis & bass) ... muahaha... jgn kate wah katak sore mcm katak panggey hujan... sekali die tarik... ribut trus... muahahahha.... jamming sejam je.. jamm cam hampas.... (mcm le bagus sgt sebelum ni.. hahahhaha)... main selagu, sekerat je abis... main lagu lain... lupe lirik la.. ape la.... abih ngan gelak ketawa je dlm studio.... kami bese main lagu2 lame je... era '90 an... rock kapak ler org kate... layan BPR, Wings, XPDC, Def Gab C dll... wah pun dah x reti nak nyanyi smbl main bass... nak katekan kesimpulannye.. semua ancusss.... tp best... dah lame x jamm.. jamm pun sejam dah rm20 lebih aku rase (choi yang bayor... siap support duit minyak aku lg...muahahha..) dlu2 sejam rm15, rm18 abih tinggi...kt tmpt arwah abg kama... tinggal kenangan je...

Semalam mak aku balik2 je dr umh tok su bising2 pasal pengumuman pose... hahahha.. lawak pun ade... ade ke tok su kate pengumuman pose hari rabu(hari ni)... yang mak aku kate mlm nnt (mlm td)... hehhe.. siap sound mak aku lg...
"tak sesabor nak pose ke kamu leha oi...",
malm td tgk la pengumuman pose... teringat aku kt citer senario....
"Dengan bangga dan konfiden nye saya mengumumkan tarikh mula puasa .... bla... bla... Puasa tau!? Jangan tak puasa...."
Ni aku sertakan niat puasa utk korang2 sumer;-

Lafaz Niat Puasa Untuk Sebulan :
. نـَوَيْتُ صَوْم َ شـَهْرِ رَمـَضَانَ كـُلـِهِ لِلـَّهِ تـَعَالىَ
“Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta'ala”

Lafaz Niat Puasa
. نـَوَيْتُ صَوْمَ غـَدٍ عَـنْ ا َدَاءِ فـَرْض ِ شـَهْرِ رَمـَضَانَ هـَذِهِ السَّـنـَةِ لِلـَّهِ تـَعَالىَ “
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Alalh Ta’ala"



: Buat sahabat beragama Islam.. اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَارَكَاتُهُ seiring akan datangnya Ramadhan,kupohon maafkanlah segala kesalahanku..

Calo....

3 comments:

Anonymous said...

Jon.. ko tak pe la gak.. akhir dapat gak internet.. ni aku kat sini.. hampeh.. PC pun tak de lagik.. internet ape lagikk..
so kesimpulan dia.. aku duk opis.. jadi mandor kepada sume budak teknikal yang sedang memerah keringat untuk merepair komputer maintenance nie.. tapi biasa la bulan pose.. kul 1 je stop kejer.. sampai petang. sembang.. aku siap tido.. kejer 3 jam je.. itu pun tak de kejer.. aku selebih nye aku bantai tido.. hahahahahaha

Anonymous said...

mader....haha..tak cite pun g jamming..dulu punye semangat cite kat aku..tau la hancusss...sbb tu tak betau dila yg comel ni..hahha

xspinners said...

hehe... beh la jat jadi mandor... muahaha... membuli budak x abih2.. tdo tu mesti.... :))